کامیون با بار فولاد و استیل
۰۹
اسفند

واردات کالا از چین

یکی از پر سودترین فعالیت‌های اقتصادی  هر کشوری می‌تواند واردات کالا از کشورهای دیگر که کشور مقصد قادر به تولید نیست باشد. واردات بسیاری از گالاها از کشور چین بدلیل پایین بودن بهای تمام شده و تیراژ تولید بالا دارای صرفه اقتصادی بالایی می‌باشد. اما بعنوان یک تاجر شما ابتدا باید لیستی از کالاهای پرسود که منع قانونی برای واردات ندارند را در نظر بگیرید سپس با توجه با ذائقه و شناخت کافی بازرا هدف کالاها را اولویت بندی نمایید و سپس جهت اقدام به واردات مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید. لازم به ذکر است که هر شخص حقیقی یا حقوقی میتواند اقدام به واردات کالا نماید، اما این کار مستلزم داشتن کارت بازرگانی می‌باشد. البته توجه داشته باشید اگر برای نخستین بار تصمیم بر واردات کالا دارید حتماً با یک شخص یا شرکت بازرگانی با تجربه مشورت نمائید تا از چگونگی کم و کیف مراحل واردات کاملاً آگاه شوید.

قدم اول واردات کالا از چین

اولین قدم پس از تصمیم گسیری و انتخاب محصول پیدا کردن تامین کننده مناسب جهت تامین امن محصول می‌باشد.یعنی تامین کننده ای که هم قادر باشد محصول را با کیفیت قابل قبول و هم قیمت مناسب و رقابتی به شما تحویل دهد. منبع یابی و سورسینگ یک مهارت تخصصی است که نیازمند شناخت بر کشور مبدء و دانش فنی در خصوص محصولی وارداتی می‌باشد.

اهمیت مذاکره در واردات کالا از چین

در مرحله بعدی شما باید توانایی مذاکره و قدرت چانه زنی حرفه‌ای داشته باشید که بتوانید محصول را با بهترین شرایط و قیمت از فروشنده خرید نمائید، سپس فروشنده اقدام به صدور پروفرما و قید تمام شرایطی که در مذاکره به نتیجه رسیده اید مینماید. توجه داشته باشید که این مسئله نیازمند دانش در زمینه اینکوترمز می‌باشد.

ثبت سفارش در واردات کالا از چین

در مرحله بعدی اقدام به ثبت سفارش پروفرمای دریافتی در سامانه جامع تجارت می‌نمایید، که اگر چنانچه هرگونه منع قانونی جهت واردات کالای فوق وجود داشته باشد قبل از انتقال وجهی مطلع شوید.

پس از دریافت نهایی ثبت سفارش می‌توانید اقدام به انجام حواله ارزی نمایید. این کار معمولا توسط صرافیهای مطمئن و معتبر انجام میگیرد که مسئولیت هرگونه مسائل مربوط به بلوکه شدن حساب مقصد یا هرگونه مشکلات دیگر را بر عهده گیرد.

توجه داشته باشید که در هر مرحله از تولید و تحویل کالا در کشور مبدأ میتوانید از شرکتهای بازرسی کالا مورد تائید اداره استاندارد کمک بگیرید که برای شما گزارش دقیق تهیه نمایند که اگر چنانچه کالا دقیقاً مطابق با خواسته شما و طبق مشخصات قید شده در پروفرمای دریافتی بود اقدام به تسویه حساب مالی نمائید.

پس از اتمام تولید محصول اقدام به رزو کردن کانتینر و عقد قرارداد با شرکت حمل و نقل بین‌المللی جهت نقل و انتقال کالا به گمرک کشور مقصد می‌نمائید.

پس از رسیدن کالا می‌بایست کالای وارداتی را با مشخصات کامل و پکینگ لیست و اینویس دریافتی در سامانه جامع گمرکی اظهار و اقدام به تشریفات گمرکی نمائید.

در تمامی مراحل فوق از یک شرکت بازرگانی با تجربه مشورت بگیرید که در هر مرحله بتوانید هزینه ها را کاهش دهید و در سریع ترین زمان ممکن آنها را به انجام برسانید.