۰۹
اسفند

فروش بین‌ المللی

فروش بین المللی به معنای تجارت کالا یا خدمات بین دو یا چند کشور است. برای انجام فروش بین المللی، لازم است که با قوانین، مقررات، روشها و اصطلاحات مربوط به این نوع تجارت آشنا باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

قرارداد فروش بین المللی

یک توافقنامه کتبی بین فروشنده و خریدار است که شرایط و شروط فروش کالا یا خدمات را مشخص میکند. قرارداد فروش بین المللی میتواند شامل مواردی مانند موضوع قرارداد، مشخصات طرفین، مدت قرارداد، قیمت، شرایط پرداخت، شرایط تحویل، بیمه، حمل و نقل، مسئولیتها، حل اختلاف و غیره باشد.

کنوانسیون بیع بین‌المللی

یک مجموعه از قواعد و مقررات بین‌المللی است که هدف آن یکسان سازی قوانین مربوط به فروش بین‌المللی کالا است. این کنوانسیون در سال ۱۹۸۰ توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی سازمان ملل متحد (UNCITRAL) تصویب شد و تاکنون توسط بیش از ۹۰ کشور به آن پیوسته‌اند. ایران از جمله کشورهایی است که به این کنوانسیون ملحق نشدهاند.

اصطلاحات تجاری بین‌المللی (Incoterms)

یک مجموعه از قواعد استاندارد است که توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تدوین شدهاند و نحوه تقسیم هزینه‌ها، مسئولیتها و ریسکهای مربوط به حمل و نقل کالا بین فروشنده و خریدار را مشخص میکنند. این اصطلاحات شامل ۱۱ عبارت مختلف هستند که با حروف اختصاری مانند EXW، FOB، CIF و غیره نشان داده میشوند.

فروش در سطح بین المللی می تواند راهی عالی برای گسترش پایگاه مشتریان و رشد کسب و کار شما باشد. با این حال، برخی از چالش ها و مسائل مختلف را نیز در بر می گیرد.

چالش های فروش بین المللی

  • انتخاب بهترین بستر یا کانال برای فروش آنلاین محصولات یا خدمات
  • ترجمه فهرست ها و مطالب بازاریابی خود، متناسب با زبان ها و فرهنگ های مختلف
  • آشنایی با مالیات، مقررات و الزامات گمرکی کشورهای مختلف
  • ارائه گزینه های حمل و نقل سریع و قابل اعتماد
  • ارائه خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان در مناطق مختلف با زبان ها و فرهنگ های متفاوت

آیا باید کسب و کار خود را در کشورهای دیگر ثبت کنم؟

این بستگی به نوع کسب و کار شما و کشورهایی دارد که می خواهید به آنها بفروشید. کشورهای مختلف قوانین و مقررات متفاوتی در مورد ثبت کسب و کار، مالیات، و مجوزها دارند.